Secretele din bucataria restaurantelor
Ce sa nu comanzi si cum sunt inselati clientii
Scriitoarea Imogen Edwards - Jones a dezvaluit secretele din bucataria restaurantelor, in cartea ei "Restaurant Babylon", unde acesta prezinta cateva lucruri pe care orice client trebuie sa le cunoasca atunci cand merg la restaurant.
Potrivit scriitoarei, consumatorii "neavizati" vor comanda intotdeauna ofertele speciale ale restaurantelor, nestiind ca acestea reprezinta mancarea de care bucatarii - sefi vor sa scape cat mai repede.
Un alt subiect dezvaluit este ceal al vinului. Clientii nu vor comanda cea mai ieftina sticla de vin ci a doua sticla de vin in ordinea pretului crescator, nestiind ca "strategia" este bine cunoscuta de catre reprezentantii restaurantelor. Ultimele vinuri din lista sunt mereu cele mai proaste. Putini stiu ca vinul din sticlele pe jumatate consumate va fi vandut a doua zi la pahar.
Ce sa nu comanzi si cum sunt inselati clientii
Scriitoarea Imogen Edwards - Jones a dezvaluit secretele din bucataria restaurantelor, in cartea ei "Restaurant Babylon", unde acesta prezinta cateva lucruri pe care orice client trebuie sa le cunoasca atunci cand merg la restaurant.
Potrivit scriitoarei, consumatorii "neavizati" vor comanda intotdeauna ofertele speciale ale restaurantelor, nestiind ca acestea reprezinta mancarea de care bucatarii - sefi vor sa scape cat mai repede.
Indreptar despre bacsis
Bacsis la restaurant, la masaj, la cosmetica... Manifestare a gratitudinii fata de prestatia obtinuta sau aliniere la obiceiul stramosesc?
Fie ca beneficiezi de un serviciu pentru prima data, fie ca esti o clienta deja fidela, se obisnuieste ca plata finala sa includa o mica atentie. Denumita cu termenul turcesc "bacsis", cu cel englezesc "tip" ori cu frantuzescul "pour boire", aceasta se adauga tarifului obligatoriu in cazul unui serviciu personal.
In general, uzanta e sa dai in plus 10%, insa exista situatii unde se obisnuieste sa lasi o suma fixa, indiferent de valoarea bunului cumparat (de exemplu, la spalatoria de masini sau taximetristului). S-au facut filme despre cum sa te arati generoasa (Nicholas Cage in It Could Happen to You a lasat un bacsis de un milion de dolari, aviz amatoarelor), s-au scris numeroase carti, iar, ca urmare, propunem acum un scurt indrumator despre cui, cand si cat ar trebui sa dai bacsis:La restaurant-De ce: pentru cazurile in care sunteti mai multi la masa, iar cererile speciale sint numeroase (de tipul: "salata sa fie fara ceapa" sau "paste cu sos mai mult"). Se cuvine o atentie mai ales cand cel care te serveste iti recomanda un vin deosebit, in concordanta cu ceea ce ai comandat pana atunci.Cat: in functie de cat de bine se descurca cu sarcinile descrise mai sus si depinzind de tipul restaurantului, intre 10-20%.In baruri-De ce: atunci cand cocktail-ul cerut de tine nu este pe lista standard sau cand vrei sa modifici o reteta conform propriilor cerinte. Atentia barmanului este cea care face diferenta intre un serviciu bun si unul care lasa de dorit: daca ai comandat o bautura calda, atunci ar fi bine sa nu faca gestul mecanic de o scoate din frigider.
Cat: pentru un "Cosmopolitan" ca la carte sau daca te impresioneaza cu alte oferte deosebite, 10%.
In general, uzanta e sa dai in plus 10%, insa exista situatii unde se obisnuieste sa lasi o suma fixa, indiferent de valoarea bunului cumparat (de exemplu, la spalatoria de masini sau taximetristului). S-au facut filme despre cum sa te arati generoasa (Nicholas Cage in It Could Happen to You a lasat un bacsis de un milion de dolari, aviz amatoarelor), s-au scris numeroase carti, iar, ca urmare, propunem acum un scurt indrumator despre cui, cand si cat ar trebui sa dai bacsis:La restaurant-De ce: pentru cazurile in care sunteti mai multi la masa, iar cererile speciale sint numeroase (de tipul: "salata sa fie fara ceapa" sau "paste cu sos mai mult"). Se cuvine o atentie mai ales cand cel care te serveste iti recomanda un vin deosebit, in concordanta cu ceea ce ai comandat pana atunci.Cat: in functie de cat de bine se descurca cu sarcinile descrise mai sus si depinzind de tipul restaurantului, intre 10-20%.In baruri-De ce: atunci cand cocktail-ul cerut de tine nu este pe lista standard sau cand vrei sa modifici o reteta conform propriilor cerinte. Atentia barmanului este cea care face diferenta intre un serviciu bun si unul care lasa de dorit: daca ai comandat o bautura calda, atunci ar fi bine sa nu faca gestul mecanic de o scoate din frigider.
Cat: pentru un "Cosmopolitan" ca la carte sau daca te impresioneaza cu alte oferte deosebite, 10%.
Un alt subiect dezvaluit este ceal al vinului. Clientii nu vor comanda cea mai ieftina sticla de vin ci a doua sticla de vin in ordinea pretului crescator, nestiind ca "strategia" este bine cunoscuta de catre reprezentantii restaurantelor. Ultimele vinuri din lista sunt mereu cele mai proaste. Putini stiu ca vinul din sticlele pe jumatate consumate va fi vandut a doua zi la pahar.
Bucatarii gusta cu din mancare cu o singura lingurita
De asemenea, clientii trebuie sa fie constienti ca orice mancare ar comanda din meniu va contine saliva bucatarului - sef.
Bucatarii folosesc o singura lingurita pentru a gusta din fiecare farfurie care urmeaza sa fie servita, totodata, acestia folosind saliva pentru a lipi ornamentele pe farfurie.
"Bucatarii gusta mancarea, orneaza si rearanjeaza ingredientele, astfel incat farfuria sa arate minunat la final. Cum altfel ar putea ca acea petala de trandafir violet sa ramane intacta pe farfuria ta?", spune Imogen Edwards-Jones, in cartea sa.
De asemenea, clientii trebuie sa fie constienti ca orice mancare ar comanda din meniu va contine saliva bucatarului - sef.
Bucatarii folosesc o singura lingurita pentru a gusta din fiecare farfurie care urmeaza sa fie servita, totodata, acestia folosind saliva pentru a lipi ornamentele pe farfurie.
"Bucatarii gusta mancarea, orneaza si rearanjeaza ingredientele, astfel incat farfuria sa arate minunat la final. Cum altfel ar putea ca acea petala de trandafir violet sa ramane intacta pe farfuria ta?", spune Imogen Edwards-Jones, in cartea sa.
Alimente "sanatoase" care iti saboteaza dieta
Nu comanda pizza, supe si mancaruri vegetariene. Astfel de mancaruri costa foarte putin pentru a fi preparate, dar sunt vandute la preturi foarte mari.
Nota de plata trebuie foarte bine verificata, multi dintre angajatii restaurantelor strecurand elemente care nu au fost comandate de catre clienti, dar introduse pentru a creste profitul localului.
Nu comanda pizza, supe si mancaruri vegetariene. Astfel de mancaruri costa foarte putin pentru a fi preparate, dar sunt vandute la preturi foarte mari.
Nota de plata trebuie foarte bine verificata, multi dintre angajatii restaurantelor strecurand elemente care nu au fost comandate de catre clienti, dar introduse pentru a creste profitul localului.
Arta culinara, pasiunea femeilor din Franta
Totodata, ea precizeaza ca este o intreaga "arta" atunci cand se aloca o masa la un restaurant. Astfel, femeile frumoase si vedetele primesc intotdeauna locurile cele mai bune, in timp ce "rusii obezi si oamenii de afaceri chinezi" primesc mesele cele mai retrase din restaurant.
Totodata, ea precizeaza ca este o intreaga "arta" atunci cand se aloca o masa la un restaurant. Astfel, femeile frumoase si vedetele primesc intotdeauna locurile cele mai bune, in timp ce "rusii obezi si oamenii de afaceri chinezi" primesc mesele cele mai retrase din restaurant.
Un studiu realizat recent in Franta arata ca 97% dintre frantuzoaice sunt interesate de gatit.
Un studiu recent a aratat ca 97% dintre femeile din Franta sunt interesate de gatit, in timp ce mai mult de jumatate au marturisit ca manifesta un interes sporit fata de gastronomie. De asemenea, cele mai multe reprezentante ale sexului frumos au inceput sa gateasca mai mult decat o faceau inainte.
In ceea ce priveste produsele alimentare achizitionate, 90% dintre participantele la chestionar incearca intotdeauna ceea ce este nou pe piata, iar mai mult de jumatate dintre acestea cumpara produse noi daca standardul de calitate este imprimat pe eticheta.
In proportii mai mici, femeile chestionate au spus ca sunt dispuse sa plateasca mai mult pentru calitate sporita, ca prefera produsele cu aspect natural si pe cele care apartin producatorilor locali, dar si ca inclina in favoarea alimentelor fara ingrediente suspecte.
Atunci cand vine vorba de canalul care influenteaza deciziile de cumparare, televiziunea domina prin puterea ei de convingere pentru a incerca produse noi. Cu toate acestea, presa scrisa este preferata pentru informarea asupra alimentelor, precum si asupra unui stil de viata sanatos, reprezentand totodata o sursa de inspiratie pentru femeile care s-au apucat de gatit.
Internetul completeaza informatiile din presa si femeile pasionate de gastronomie au recunoscut ca intra pe site-urile revistelor culinare pentru a afla mai multe detalii, dar si pentru a impartasi retete si pareri despre produsele alimentare.
Studiul Food, Foodies, Foodistas s-a desfasurat sub umbrela Grupului Marie Claire, in parteneriat cu XTC World Innovation, pe un esantion de 1.000 de femei.
In ceea ce priveste produsele alimentare achizitionate, 90% dintre participantele la chestionar incearca intotdeauna ceea ce este nou pe piata, iar mai mult de jumatate dintre acestea cumpara produse noi daca standardul de calitate este imprimat pe eticheta.
In proportii mai mici, femeile chestionate au spus ca sunt dispuse sa plateasca mai mult pentru calitate sporita, ca prefera produsele cu aspect natural si pe cele care apartin producatorilor locali, dar si ca inclina in favoarea alimentelor fara ingrediente suspecte.
Atunci cand vine vorba de canalul care influenteaza deciziile de cumparare, televiziunea domina prin puterea ei de convingere pentru a incerca produse noi. Cu toate acestea, presa scrisa este preferata pentru informarea asupra alimentelor, precum si asupra unui stil de viata sanatos, reprezentand totodata o sursa de inspiratie pentru femeile care s-au apucat de gatit.
Internetul completeaza informatiile din presa si femeile pasionate de gastronomie au recunoscut ca intra pe site-urile revistelor culinare pentru a afla mai multe detalii, dar si pentru a impartasi retete si pareri despre produsele alimentare.
Studiul Food, Foodies, Foodistas s-a desfasurat sub umbrela Grupului Marie Claire, in parteneriat cu XTC World Innovation, pe un esantion de 1.000 de femei.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu